Пређи на главни садржај

Bašta gospodina Lasca

Gospodin Lasac i Sofija u bašti

Već sam u više navrata pisala o gospodinu Lascu, tako da je, verovatno, mnogima znano da je on penzionisani profesor književnosti, koji živi na samom kraju Doline Mesečine, u žućkastoj kući plavih prozora. Manje je, međutim, poznata činjenica da gospodin Lasac ima i brojne hobije. Jedan od njih je baštovanstvo. U dvorištu, koje se nalazi iza kuće, on ima divan povrtnjak u kome uzgaja razne kulture. Posebno je uspešno uzgajao bundeve za gospođu Emiliju, od kojih je ona pravila izvrsne pite. Tog leta, koje je Sofija provela u Dolini Mesečine, Lasac je posebnu pažnju posvetio uzgoju lubenica. Naravno, uz Sofijinu pomoć. Dobro, i Kristifor je pomalo pomagao, ali uz zabeđivanje i prenemaganje. Sofija je bila sigurna da nikada u životu nije probala tako slatke i toliko osvežavajuće lubenice.

Stari gospodin Krt
Ponekad, pred veče, dok su Lasac i Sofija sedeli u prednjoj bašti Laščeve kuće, sladeći se lubenicama, navratio bi i Stari gospodin Krt. Kretao se gegutavo i čak i u tim letnjim danima nosio je kapu i bio umotan u šal. Bio je, zaista, star. Voleo je da pije vreli čaj od majčine dušice, držeći šoljicu obema šapama, kao da pokušava da se ugreje. Svom prijatelju Lascu, uvek je donosio knjige, neka stara i retka izdanja, koja nije bilo moguće igde naći. I mirisao je na stare knjige. Bio je kao neka stara, velika, napuštena biblioteka...

***

 

Za vikend nam je u goste dolazila Buba (obaj  put bez svoje sestre, koja voli da izmišlja priče, ali o tome drugom prilikom). Dan je bio toliko divan, vedar, sunčan i vetrovit. Rešile smo da odemo do borove šumice, koju je moj tata, još davno, posadio. Tu, na obodu, raste prvo prolećno cveće: zumbulčići i ljubičice. Nisam se nadala da su već cvetali. Utoliko smo se više obradovale kad smo videle da je trava prošarana divljim zumbulom.

***

Iako imam solidnu biblioteku, uvek sam u potrazi za novim i interesantnim piscima. Za decu, naravno. Pravdam se time što se bavim ilustracijom, pa mi je to, kao, razlog za čitanje takve literature. Tako sam nedavno otkrila još jednu autorku koja piše za decu od 9 do 12 godina (zapitam se, ponekad, nisam li stvarno u toj kategoriji). Zove se Ema Kerol. Prva njena knjiga, koja mi je došla do ruku, je Strange star, gotski triler za decu.


Priča je zaista neobična, što bi se moglo i zaključiti iz naslova. Inspirisana je romanom Frankenštajn, koji je napisala Meri Šeli, supruga čuvenog romantičarskog pesnika Persija Šelija. Oboje se pojavljuju na početku romana, zajedno sa lordom Bajronom. Društvo je okupljeno u Bajronovoj vili Diodati, koja se nalazi na obali Ženevskog jezera. Jedne posebno strašne i olujne večeri odlučuju da se takmiče u tome ko će ispričati najstrašniju priču, ali ih u tome prekida kucanje na vratima. Najpre se niko ne usuđuje da otvori vrata, ali kad to najzad učine, naći će na pragu onesvešćenu devojčicu. Unose je unutra i posle nekog vremena uspevaju da je povrate, nakon čega im ona priča strašnu priču o sebi i svojoj porodici, o tome kako joj je majka stradala od udara groma, a ona sama preživela, ali izgubila vid; o čudnim naučnicima koji su se doselili u njihovo mirno selo i počeli da prave neobične eksperimente; o tome kako joj je sestra nestala i kako je ona dospela čak do Švajcarske u potrazi za njom, a pre svega o ljudskom bezuspešnom pokušaju da se pobedi smrt...Priča je, svakako, uzbudljiva i maštovita i namenjena samo onima koji vole strašne priče :)

Коментари

  1. I ja bih malo u Dolinu mesecine, izgleda vrlo zanimljivo i ima toliko boja!
    Kako raste Buba! I ovde su odavno procvjetali vjesnici proljeca!
    Uzivaj u citanju!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ko zna, možda i dospeš u Dolinu Mesečine. Svi likovi su inspirisani stvarnim ličnostima, utoliko mi je stvar zabavnija.
      Sinoć sam imala takav udar inspiracije u vezi sa knjigom, da uopšte nisam mogla da zaspim. Na kraju sam se uspavala pričajući sama sebi priču o gospodinu Lascu. Bilo je ludo :D Ali sam, zato, jutros tabula rasa...Valjda to tako ide sa stvaralačkim procesom.

      Избриши
  2. Sad me obradova mogucnost da stvarno dospijem u Dolinu :)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Hvala vam što ostavljate komentar :)

Популарни постови са овог блога

Mi smo Robin, Hud i Džon, veseli drugari...

Ovu glupavu pesmicu iz crtaća pevamo već godinama u raznim prilikama, bilo da smo na plivanju ili sankanju. E, sad, pošto nas je tri, morale smo Robina Huda da podelimo na dva dela i sećam se da je Joja, dok je bila manja, stalno ponavljala kako hoće ona da bude Hud.  Robin, Hud i Džon spremni za sankanje A, onda se, iznenada naša mala družina proširila. Deda Mraz nam je 1. januara doneo novu drugaricu za čajanke i sankanje. Ja sam postala srećna tetka treći put, a Kisa i Joja su dobile sestru od strica. Jedva čekamo da malo poraste, pa da počnemo da je vučemo sa sobom. Inače, dobila je ime po prababi Ljubici. Palčica - bubamara                                                                            ******       Divni su bili ovi snežni dani. Skoro da sam zaboravila zašto sam ih nekad toliko volela. A, onda su me ove dve moje veštičice odvukle na sankanje. I ja sam se odmah setila zašto volim zimu... Sankale smo se do iznemoglosti; dok nismo bile sasvim mokr

Životinjice od testa

Ne znam kako je u drugim kućama, ali u našoj pred praznike svako ima određena zaduženja, koja se ponavljaju iz godine u godinu. Jedna od obaveza koju imamo Kisa, Joja i ja jeste da za Vaskrs pravimo miliprote. Običaj je da se od testa prave razne domaće životinje i ono što je najzabavnije je što nam ovi naši matori dopuštaju da radimo i pravimo šta god hoćemo. Mi tako počnemo da pravimo, pa se onda posvađamo, pa onda jedna drugoj pomažemo, pa se smejemo, da bismo na kraju dobile čitav zoološki vrt. Ponekad je, čak, teško utvrditi koju smo vrstu životinje napravile, bude tu i slučajnih zmajeva i raznih krilatih i repatih životinja, ali u toj raznolikosti i jeste lepota. Ovo što liči na zmaja je u stvari poni, a ovo na guzi mu je tetovaža u obliku cveta :) Nemojte da se iznenadite što skoro svaka životinja (pa čak i ptica) ima crnu tačku na stomaku - to joj je pupak. To je bila izričita Jojina želja.  *** Na kraju ovog kratkog posta mi ostaje da

Novi crteži (New drawings)

Riđi mišar(Long-legged buzzard) Crna lunja (Black kite) Crni orao (Black eagle) Mišar (Buzzard) Petao (Rooster) Naše dvorište (Our yard)