Пређи на главни садржај

Češljanje i istaživanje

 

Gospođa Ema češlja Sofiju

Većina stanovnika Doline Mesečine, bila je pomalo zbunjena Sofijinim izgledom. Nikom nije bilo jasno zašto ona nema krzno, premda ju je gospodin Lasac predstavio kao daleku rođaku iz roda mustela depilis tj. lasicu beskrznašicu. Jedino je na glavi imala oroman žuti rep, koji je kod ostalih životinja rastao na sasvim drugom mestu, što je stanovnike ljupkog seoceta takođe dovodilo u zabunu. Jadna naša gospođa Ema, kako se samo našla u čudu kad je, posle prve noći provedene u njenoj kući, Sofija sišla raščupana sa čupercima koji su joj padali preko lica. Bilo joj je odmah jasno da je tom čudnovatom, dugom repu potrebna specijalna nega. I evo nas u Eminom krojačkom kutku, prisustvujemo češljanju jadne Sofije (a češljanje je jedna od njenih najmrskijih obaveza), kako strpljivo podnosi nespretno Emino odmršavanje čvorova na njenoj glavi.

***

Evo sveže pročitane nove dečije knjige. Priznajem da sam se baš radovala kad sam je uzela u ruke, jer mi je došla kao odmor od (moram da priznam) ponekad opterećujuće književnosti za matorce. Već sam imala prilike da se sretnem sa delom ove autorke, a u pitanju je mlada engleska književnica Ketrin Randel, čiji mi je prvi roman Na krovovima Pariza, bio mnogo simpatičan. Sada nam se predstavlja romanom Istraživač. Avion leti iznad amazonske prašume. U njemu su pilot i četvoro dece, koja se međusobno ne poznaju. Odjednom pilotu pozli i avion se sruši u nedođiji u kojoj nema nikakvog nagoveštaja civilizacije. Pilot je poginuo, deca su preživela. Tu su dečak Fred, koji je najstariji,mislim da ima 12 godina. On je tužan i često zabrinut. Izgubio je majku kao sasvim mali, a otac mu je prezaposleni biznismen. Zatim bleda, plavokosa devojčica Kon, prgava i nervozna, živi sa baba-tetkom sa kojom se uopšte ne slaže. I na kraju, brat i sestra Lila i Maks, koji je najmlađi i ima samo 5 godina. Njihovi roditelji su naučnici i Lila prilično dobro poznaje prirodni i životinjski svet, a to znanje će im biti vrlo korisno u vremenu koje dolazi. I tako počinje preživljavanje...Knjiga je, zaista, uzbudljiva. Čim sam počela da je čitam podsetila me je na Sjenkijevičev roman Kroz pustinju i prašumu. Deca misle da su sasvim izgubljena i da ih tu nikad niko neće naći, sve dok u obližnjoj reci ne pronađu konzervu sardine. Tada će shvatiti da je neko već bio tu i to će im dati nadu da će se, ipak, spasiti.  Međutim, nikako ne očekuju da će osoba koju će sresti i od koje će očekivati pomoć, biti tako neprijateljski raspoložena prema njima. Čak im ni svoje ime nije rekao, pa ga oni nazivaju Istaživač. Naravno, kao što se može i pretpostaviti, vremenom se zbliže i postanu najbolji prijatelji :) I onda im on objasni zašto je tu usred prašume, potpuno sam. Cilj mu je da sačuva drevnu građevinu, koja se tu nalazi, od neželjenih uljeza, jer zna da čovek ima potrebu sve da uništi, sve da eksploatiše, ne razmišljajući o posledicama...Dakle, knjiga je zanimljiva, ima mnogo nepredviđenih zapleta i jezik je savremen, što će se deci, verujem, dopasti. Ono što meni smeta, jesu preterano detaljni opisi nekih odvratnih situacija (ljubitelj klasika, u kojima je sve fino spakovano, se buni u meni). Da li je baš neophodno da znam kako se Maksu slivaju slinci niz lice i kaplju na majicu? Ili kako izgledaju pečene dalkave noge tarantule? Sećam se da je i u prethodnoj knjizi bilo takvih stvari koje su mi smetale. Ali, to svakako nije razlog da se knjiga ne pročita :) Mislim da je i te kako vredi pročitati. To je, pre svega, priča o prijateljstvu, podršci i zajedništvu i govori nam koliko je važno da ljudi budu ujedinjeni.

***


I na kraju lepa Lara. 
Juče me je Mimi tako slatko nasmejala, kaže: Moram da operem ruke da mazim Laku :)

Коментари

  1. Kad se zamrsi duga kosa cesljanje nije nimalo ugodno ;)
    Osim sto je zanimljiva, ovaj knjiga ima i lijepu naslovnicu.
    Mimi je sve razumjela!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, mi dugokosi to najbolje znamo, a naša Sofa stvarno nije nikad volela da se češlja, a nije htela ni da čuje da se ošiša. I dalje ima baš duuugu kosu.
      Mnogo su lepo dizajnirane knjige Ketrin Randel i unutra ima crno belih ilustracija raznih ptica i životinja iz prašume. Mnogo je slatko.
      Haha Mimi je neverovatna! Dobre navike se stiču u detinjstvu, a dete je naučilo da je pranje ruku obavezno. E, sad, da li pre ili posle maženja psa, to je drugo pitanje :)

      Избриши

Постави коментар

Hvala vam što ostavljate komentar :)

Популарни постови са овог блога

Mi smo Robin, Hud i Džon, veseli drugari...

Ovu glupavu pesmicu iz crtaća pevamo već godinama u raznim prilikama, bilo da smo na plivanju ili sankanju. E, sad, pošto nas je tri, morale smo Robina Huda da podelimo na dva dela i sećam se da je Joja, dok je bila manja, stalno ponavljala kako hoće ona da bude Hud.  Robin, Hud i Džon spremni za sankanje A, onda se, iznenada naša mala družina proširila. Deda Mraz nam je 1. januara doneo novu drugaricu za čajanke i sankanje. Ja sam postala srećna tetka treći put, a Kisa i Joja su dobile sestru od strica. Jedva čekamo da malo poraste, pa da počnemo da je vučemo sa sobom. Inače, dobila je ime po prababi Ljubici. Palčica - bubamara                                                                            ******       Divni su bili ovi snežni dani. Skoro da sam zaboravila zašto sam ih nekad toliko volela. A, onda su me ove dve moje veštičice odvukle na sankanje. I ja sam se odmah setila zašto volim zimu... Sankale smo se do iznemoglosti; dok nismo bile sasvim mokr

Životinjice od testa

Ne znam kako je u drugim kućama, ali u našoj pred praznike svako ima određena zaduženja, koja se ponavljaju iz godine u godinu. Jedna od obaveza koju imamo Kisa, Joja i ja jeste da za Vaskrs pravimo miliprote. Običaj je da se od testa prave razne domaće životinje i ono što je najzabavnije je što nam ovi naši matori dopuštaju da radimo i pravimo šta god hoćemo. Mi tako počnemo da pravimo, pa se onda posvađamo, pa onda jedna drugoj pomažemo, pa se smejemo, da bismo na kraju dobile čitav zoološki vrt. Ponekad je, čak, teško utvrditi koju smo vrstu životinje napravile, bude tu i slučajnih zmajeva i raznih krilatih i repatih životinja, ali u toj raznolikosti i jeste lepota. Ovo što liči na zmaja je u stvari poni, a ovo na guzi mu je tetovaža u obliku cveta :) Nemojte da se iznenadite što skoro svaka životinja (pa čak i ptica) ima crnu tačku na stomaku - to joj je pupak. To je bila izričita Jojina želja.  *** Na kraju ovog kratkog posta mi ostaje da

Novi crteži (New drawings)

Riđi mišar(Long-legged buzzard) Crna lunja (Black kite) Crni orao (Black eagle) Mišar (Buzzard) Petao (Rooster) Naše dvorište (Our yard)