Пређи на главни садржај

Ema, Lili i Zeleni zmaj


Sofija i gospođa Emilija
Sofijin dolazak u Dolinu Mesečine nije bio baš prijatan. Dok je prolazila sa gospodinom Lascem glavnom seoskom ulicom, mnogi meštani su je radoznalo zagledali, čudeći se njenom neobičnom izgledu, iako je ona za samu sebe mislila da je sasvim obična. Gospodin Lasac ju je predstavljao, iz nekog samo njemu znanog razloga, kao svoju rođaku iz inostranstva, posebnu vrstu lasice beskrznašice, koja je u naučnim krugovima poznata kao Mustela depilis. Ceo taj dan je provela izglednela i umorna od zagledanja i čuđenja. Ali njenoj sreći nije bilo kraja kad ju je u kasnu noć, najzad, gospodin Lasac doveo u kuću svoje dobre drugarice gospođe Emilije, koja je, besna što je ljudsko mladunče za ceo taj dan pojelo samo malo biskvita, rešila da joj za večeru nadoknadi sve propuštene obroke i užine.

Lili - Kristiforova mama
Ovo je Lili, rođena Emina sestra i majka malog nevaljalog Kristifora, koga je, iznenada se pojavivši jedne večeri na sestrinom pragu, ostavila kao suvišni kofer, koji nije mogla sa sobom da ponese. Jedino što mu je ostavila je ime slavnog moreplovca, koje on, ne tako slavno, nosi. Lili stalno putuje i šalje razglednice iz raznih krajeva sveta. Ponekad pošalje poklon za svog sina. A Kristifor, posle svih sitnih pakosti koje nanosi drugima, kad ostane sam, vadi ispod kreveta malu kutiju od bambusa u kojoj su složena sva njena pisma, otvara ih po ko zna koji put i čita, iako su već postala nečitljiva zbog prolivenih suza koje su se pomešale sa mastilom.

***
Ketrin Vudfajn i priča o Zelenom zmaju
Ponekad mi, stvarno, nije jasno kako uspevam da (skoro) uvek izaberem knjigu koja će mi se svideti. I ona mi se svidi. Možda je autosugestija, a možda postajem vidovita Kata :) Elem, knjiga The Painted Dragon mi se baš dopala, možda više nego neke druge, isto tako kupljene nasumično. Kasnije sam utvrdila da postoji čitav serijal koji prati doživljaje dve glavne junakinje Sofi i Lil, pod nazivom The Sinclair's Mysteries, što me je veoma obradovalo. Ovo je treća ili četvrta knjiga u nizu, ali to ni malo ne smeta za čitanje, jer svaka predstavlja posebnu detektivsku priču. Sofi i Lil su najbolje drugarice. Sofi radi u Sinklerovoj robnoj kući u odeljku za šešire, a Lil je pozorišna glumica, a u slobodno vreme rešavaju nerazrešive misterije. Radnja je smeštena u rani dvadeseti vek i započinje tako što se Leonora Ficdžerald, devojka iz bogate kuće, koja zbog povrede iz detinjstva nosi štaku, upisuje na studije slikarstva na Spenserovom institutu lepih umetnosti. Na fakultetu se pojavljuje važni kolekcionar iz Londona, gospodin Lajl, kome se jako dopada Leonorin rad. On poziva sve studente da mu se pridruže u postavljanju izložbe, na kojoj će biti predstavljena remek dela iz privatnih zbirki, koja se retko viđaju u javnosti, a među njima i čuveni Zeleni zmaj renesansnog umetnika Kaselija, uzet iz Kraljevske kolekcije uz dozvolu samog kralja. Leonora se oduševljava kad vidi sliku i odlučuje da napravi kopiju, ukrašavajući je svojim dekoracijama. Međutim, kad gospodin Lajl to vidi, zgroziće se i izvređati je, zbog čega ona sliku baca u kantu za smeće. Na otvaranju sledećeg dana, i pored zaštita i obezbeđenja, otkriće se da Zeleni zmaj ukraden, a na njegovom mestu se nalazi Leonorina kopija. Policija sumnjiči samu Leonoru, dok mlade detektivke misle drugačije i odlučuju da otkriju pravog krivca. Traganje je dugo i opasno i ugroziće mnoge živote, ali njih dve nije tako lako zaplašiti...Možda nisam pomenula, ali mnogi će se dosetiti, da je knjiga za uzrast od 9 do 12 godina :) I, naravno, mnogo je slatka i duhovita. I sad moram da naručim i ostale...

Коментари

  1. Nadam se da ce ti rad mozaiku ostaviti vremena i za pisanje i ilustrovanje tvoje price.

    Sofi i Lil su sigurno rijesile misteriju ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eh, da! I sama sam se pitala hoću li uspeti da te dve stvari radim naporedo. Bilo bi zgodno da Kata piše i ilustruje, a onda Rina može nesmetano da radi mozaik :) Haha, šalim se. Ponekad mi se čini da je previše što me ima i u jednom primerku. Doduše moglo bi se reći da me ima za dve osobe. Mislim, kad bi se gledalo na kilo :))))

      Избриши

Постави коментар

Hvala vam što ostavljate komentar :)

Популарни постови са овог блога

Mi smo Robin, Hud i Džon, veseli drugari...

Ovu glupavu pesmicu iz crtaća pevamo već godinama u raznim prilikama, bilo da smo na plivanju ili sankanju. E, sad, pošto nas je tri, morale smo Robina Huda da podelimo na dva dela i sećam se da je Joja, dok je bila manja, stalno ponavljala kako hoće ona da bude Hud.  Robin, Hud i Džon spremni za sankanje A, onda se, iznenada naša mala družina proširila. Deda Mraz nam je 1. januara doneo novu drugaricu za čajanke i sankanje. Ja sam postala srećna tetka treći put, a Kisa i Joja su dobile sestru od strica. Jedva čekamo da malo poraste, pa da počnemo da je vučemo sa sobom. Inače, dobila je ime po prababi Ljubici. Palčica - bubamara                                                                            ******       Divni su bili ovi snežni dani. Skoro da sam zaboravila zašto sam ih nekad toliko volela. A, onda su me ove dve moje veštičice odvukle na sankanje. I ja sam se odmah setila zašto volim zimu... Sankale smo se do iznemoglosti; dok nismo bile sasvim mokr

Životinjice od testa

Ne znam kako je u drugim kućama, ali u našoj pred praznike svako ima određena zaduženja, koja se ponavljaju iz godine u godinu. Jedna od obaveza koju imamo Kisa, Joja i ja jeste da za Vaskrs pravimo miliprote. Običaj je da se od testa prave razne domaće životinje i ono što je najzabavnije je što nam ovi naši matori dopuštaju da radimo i pravimo šta god hoćemo. Mi tako počnemo da pravimo, pa se onda posvađamo, pa onda jedna drugoj pomažemo, pa se smejemo, da bismo na kraju dobile čitav zoološki vrt. Ponekad je, čak, teško utvrditi koju smo vrstu životinje napravile, bude tu i slučajnih zmajeva i raznih krilatih i repatih životinja, ali u toj raznolikosti i jeste lepota. Ovo što liči na zmaja je u stvari poni, a ovo na guzi mu je tetovaža u obliku cveta :) Nemojte da se iznenadite što skoro svaka životinja (pa čak i ptica) ima crnu tačku na stomaku - to joj je pupak. To je bila izričita Jojina želja.  *** Na kraju ovog kratkog posta mi ostaje da

Novi crteži (New drawings)

Riđi mišar(Long-legged buzzard) Crna lunja (Black kite) Crni orao (Black eagle) Mišar (Buzzard) Petao (Rooster) Naše dvorište (Our yard)