Пређи на главни садржај

Opet lasica i poneki miš

Drugari iz Mesečeve doline

Nisam mogla ni da pomislim da će biti ovako zabavno. Izmišljati likove, njihove karaktere, izgled, ponašanje, međusobne odnose. Smešno je što i ja sama izgrađujem odnos prema njima, pa mi se neki likovi više ili manje sviđaju. Kristifor me, iskreno, mnogo nervira, ali mi se čini da je njegovo prisustvo u toj bajkovitoj Mesečevoj dolini u kojoj žive vrlo ljupke i simpatične životinjice, bilo krajnje neophodno... 
Ali, malo sam požurila. Pošto niko ni ne zna ko je Kristifor, najbolje je da ih predstavim po redu.

Gospodin Lasac

Možda ste čuli za gospodina Lasca. On je vrlo značajna ličnost u oblasti književne kritike. Diplomirao je svetsku književnost na Univerzitetu za mudre male lasice. Njegova supruga, francuskinja poreklom, je umrla vrlo mlada i njen portre visi u njegovoj dnevnoj sobi iznad kamina. Za ljubav gospođe Eme, držao je časove književnost njenom malom sestriću Kristiforu, sve dok mu ovaj nije nacrtao zmaja u knjizi Šekspirovih soneta, koje mu je poklonila pokojna supruga. I to je bilo jedini put da je gospodin Lasac opsovao. I dok se tako užasavao nad sopstvenim rečnikom, nije ni slutio da, možda, baš u tom trenutku jedna Sofija prolazi kroz pećinu, koja vodi ka Mesečevoj dolini i da će ona postati njegova najbolja drugarica.

Sofija

Sofija je sasvim obična devetogodišnja devojčica. Voli da igra lastiš, crta kredom po unutrašnosti ormara i na donjoj strani stolova i da se igra pored potoka ispod njene kuće, naročito na mestu gde je vir i gde joj zabranjeno da prilazi. Ne voli da čita knjige, a posebno one u stihovima. Voli samo knjige sa lepim ilustracijama, sa vrlo malo ili bez teksta. Pošto je mnogo radoznala i voli sve da zna, pronašla je prolaz do Mesečeve doline.

Gospođa Emilija

Gore već pomenuta prijateljica i komšinica gospodina Lasca, koja ima užasno nevaspitanog, takođe već pomenutog, sestrića Kristifora. Pametna i dobroćudna, uvek voljna da ugodi drugima. Najbolje pravi pite od jabuka i bundeva u čitavoj Mesečevoj dolini, a i šire.

Kristifor

Kristifor, sestrić gospođe Eme, boravi kod nje za vreme letnjeg raspusta. Njegova majka, avanturistkinja i glumica, dala mu je ime po čuvenom moreplovcu Kolumbu, ali je Kristifor već pokazao da nije ni malo dostojan tog velikog imena. Užasno je neposlušan i voli da pravi štetu, a pritom je i tužibaba.


Otkako su se upoznali i postali drugari, Sofija i Lasac su se često sastajali na čajankama. Lasac je obično pripovedao o svojoj mladosti ili književnosti, ili bi recitovao neku svoju omiljenu pesmu, dok je Sofija  za to vreme računala koliko dugo čokoladni biskvit može da bude umočen u čaj, a da se ne raspadne.

Sofija i Lasac, čitanje u prirodi

Gospođa Emilija mesi pitu za čajanku gospodina Lasca

Коментари

  1. Draga Kajo, ovo je preslatko!Ilustracije su posebna prica, toliko paznje posvecene svakom detalju, zaljubila sam se u tvoje junake!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :) Hvala ti mnogo, stvarno mi je drago da ti se dopadaju ovi moji luckasti likovi. Izgleda da će ovo biti priča i za velike i za male devojčice. U svakom slučaju, ja sam konstantno na dečijoj literaturi, ne sećam se kad sam poslednji put pročitala nešto "ozbiljno". Trenutno čitam Harija Potera peti deo i to sa velikim zadovoljstvom.

      Избриши
  2. Kajo, ovo je predivno!Priča, likovi, njihove osobine, tako su zanimljivi, stvarno ti leži pisanje, a ilustriranje da i ne govorim! Molim te, nastavi pisati i slikati dječje priče, to si jednostavno ti!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti mnogo! Kad mi ti to kažeš onda je to poseban kompliment, pošto se i sama baviš sličnim stvarima. Lepo je sve to, ali sam i sama malo zbunjena i pitam se šta će od toga ispasti. Ceo život sam provela među knjigama i to mi je najprirodniji mogući ambijet. Tako je i to piskaranje došlo spontano, kao nešto što logično sledi. Za mene je ovo još uvek priča koja ima potencijala da postane nešto ozbiljno. A da li će postati, nemam pojma :) Videćemo...

      Избриши

Постави коментар

Hvala vam što ostavljate komentar :)

Популарни постови са овог блога

Mi smo Robin, Hud i Džon, veseli drugari...

Ovu glupavu pesmicu iz crtaća pevamo već godinama u raznim prilikama, bilo da smo na plivanju ili sankanju. E, sad, pošto nas je tri, morale smo Robina Huda da podelimo na dva dela i sećam se da je Joja, dok je bila manja, stalno ponavljala kako hoće ona da bude Hud.  Robin, Hud i Džon spremni za sankanje A, onda se, iznenada naša mala družina proširila. Deda Mraz nam je 1. januara doneo novu drugaricu za čajanke i sankanje. Ja sam postala srećna tetka treći put, a Kisa i Joja su dobile sestru od strica. Jedva čekamo da malo poraste, pa da počnemo da je vučemo sa sobom. Inače, dobila je ime po prababi Ljubici. Palčica - bubamara                                                                            ******       Divni su bili ovi snežni dani. Skoro da sam zaboravila zašto sam ih nekad toliko volela. A, onda su me ove dve moje veštičice odvukle na sankanje. I ja sam se odmah setila zašto volim zimu... Sankale smo se do iznemoglosti; dok nismo bile sasvim mokr

Životinjice od testa

Ne znam kako je u drugim kućama, ali u našoj pred praznike svako ima određena zaduženja, koja se ponavljaju iz godine u godinu. Jedna od obaveza koju imamo Kisa, Joja i ja jeste da za Vaskrs pravimo miliprote. Običaj je da se od testa prave razne domaće životinje i ono što je najzabavnije je što nam ovi naši matori dopuštaju da radimo i pravimo šta god hoćemo. Mi tako počnemo da pravimo, pa se onda posvađamo, pa onda jedna drugoj pomažemo, pa se smejemo, da bismo na kraju dobile čitav zoološki vrt. Ponekad je, čak, teško utvrditi koju smo vrstu životinje napravile, bude tu i slučajnih zmajeva i raznih krilatih i repatih životinja, ali u toj raznolikosti i jeste lepota. Ovo što liči na zmaja je u stvari poni, a ovo na guzi mu je tetovaža u obliku cveta :) Nemojte da se iznenadite što skoro svaka životinja (pa čak i ptica) ima crnu tačku na stomaku - to joj je pupak. To je bila izričita Jojina želja.  *** Na kraju ovog kratkog posta mi ostaje da

Novi crteži (New drawings)

Riđi mišar(Long-legged buzzard) Crna lunja (Black kite) Crni orao (Black eagle) Mišar (Buzzard) Petao (Rooster) Naše dvorište (Our yard)